Jak zrobić kształt ubrania?
Po pierwsze - przyjrzyj się avatarowi! Dokładnie zobacz gdzie ma rękę, nogę, palce, biust, biodra, oczy, pępek. Nasze postacie nie stoją idealnie na wprost Ciebie, zwróć na to szczególną uwagę.
Po drugie - zaplanuj! Wyobraź sobie (bądź naszkicuj) dokładnie całe ubranie. Gdzie będzie się marszczyło? Gdzie będzie miało guziki? Jak ułożyć rękaw/nogawkę?
Po trzecie - działaj! Kształt najlepiej zrobić ścieżkami. Wtedy masz pewność, że wyjdzie równy, a brzegi nie będą poszarpane czy rozmazane. Ustaw narzędzie, kolor wypełnienia i obrysuj nimi szkic. Działaj zasadą trzech punktów. Pomiędzy dwa punkty, które określają zakres np. jakiegoś wygięcia, dodaj trzeci punkt i przeciągając go z wciśniętym klawiszem CTRL, wygnij w odpowiedni sposób. Po obrysowaniu całego kształtu naciśnij prawym przyciskiem myszy na obrazku i wybierz opcję "Wypełnij ścieżkę…". I gotowe! Pamiętaj tylko, że niektóre marszczenia powinny wystawać poza kształt ubrania. Jeśli nie zaznaczysz tego ścieżkami, zrób to ręcznie pędzlem.
^Takie ustawienie narzędzia ścieżki pozwoli nie tylko zrobić wygodnie wypełnienie ubrania, ale w późniejszych etapach ułatwi rysowanie różnego rodzaju linii czy pasków.
Oczywiście ścieżki to tylko jedna z metod na wykonanie kształtu i wypełnienia ubrania. Można to równie dobrze zrobić np. pędzlem. Pamiętaj tylko, aby zrobić to starannie. Brzegi nie mogą być ani poszarpane, ani rozmyte!
Dodatkowa rada: najlepszym kolorem na wypełnienie ubrania jest szary. Taki wyśrodkowany pomiędzy białym i czarnym, np. #898989. Na nim idealnie się cieniuje, a potem zmienia kolor ubrania. Równie dobry jest stonowany czerwony, np. #9d0a0e.
Na screenach pokazany jest Adobe Photoshop CS2. Nowsze wersje mogą się trochę różnić.
Pozdrawiam, Otake
Po pierwsze - przyjrzyj się avatarowi! Dokładnie zobacz gdzie ma rękę, nogę, palce, biust, biodra, oczy, pępek. Nasze postacie nie stoją idealnie na wprost Ciebie, zwróć na to szczególną uwagę.
Po drugie - zaplanuj! Wyobraź sobie (bądź naszkicuj) dokładnie całe ubranie. Gdzie będzie się marszczyło? Gdzie będzie miało guziki? Jak ułożyć rękaw/nogawkę?
Po trzecie - działaj! Kształt najlepiej zrobić ścieżkami. Wtedy masz pewność, że wyjdzie równy, a brzegi nie będą poszarpane czy rozmazane. Ustaw narzędzie, kolor wypełnienia i obrysuj nimi szkic. Działaj zasadą trzech punktów. Pomiędzy dwa punkty, które określają zakres np. jakiegoś wygięcia, dodaj trzeci punkt i przeciągając go z wciśniętym klawiszem CTRL, wygnij w odpowiedni sposób. Po obrysowaniu całego kształtu naciśnij prawym przyciskiem myszy na obrazku i wybierz opcję "Wypełnij ścieżkę…". I gotowe! Pamiętaj tylko, że niektóre marszczenia powinny wystawać poza kształt ubrania. Jeśli nie zaznaczysz tego ścieżkami, zrób to ręcznie pędzlem.
^Takie ustawienie narzędzia ścieżki pozwoli nie tylko zrobić wygodnie wypełnienie ubrania, ale w późniejszych etapach ułatwi rysowanie różnego rodzaju linii czy pasków.
Oczywiście ścieżki to tylko jedna z metod na wykonanie kształtu i wypełnienia ubrania. Można to równie dobrze zrobić np. pędzlem. Pamiętaj tylko, aby zrobić to starannie. Brzegi nie mogą być ani poszarpane, ani rozmyte!
Dodatkowa rada: najlepszym kolorem na wypełnienie ubrania jest szary. Taki wyśrodkowany pomiędzy białym i czarnym, np. #898989. Na nim idealnie się cieniuje, a potem zmienia kolor ubrania. Równie dobry jest stonowany czerwony, np. #9d0a0e.
Na screenach pokazany jest Adobe Photoshop CS2. Nowsze wersje mogą się trochę różnić.
Pozdrawiam, Otake
Encyklopedia Wonderlife