CHENGHAN – <8x8x8> [ALBUM RELEASE]
19 marca 2021
Oficjalnie
8d creative | yang chenghan | 8x8x8

(kliknij w okładkę, aby przejść na stronę albumu)
Kliknij tutaj aby przesłuchać całego albumu
Kliknij tutaj aby zakupić i skomentować album
Kliknij tutaj aby zakupić i skomentować main singiel
Kliknij tutaj aby obejrzeć i skomentować teledysk
Kliknij tutaj aby przeczytać oficjalną notkę prasową
Kliknij tutaj aby zaobserwować profil Chenghana
<8x8x8> to debiutancki album studyjny chińskiego rapera Chenghana, wydany 13 października 2097 z ramienia południowokoreańskiej wytwórni muzycznej 8'D Creative. Poprzedzony był on intensywnym predebiutowym projektem oraz prerelease singlem "line sun time", wydanym we współpracy z Olivią Hye.
Album utrzymany jest w urban klimatach, sam raper opisuje album jako "uosobienie urban swaggera", co w połączeniu z konceptem opartym na dwóch miastach (Pekinie i Seoulu) przygotowanym przez wytwórnią tworzy bardzo klimatyczne wydawnictwo. Pod względem konceptowym i lirycznym, podstawą jest hiperrealizm – aż za dokładne przedstawienie wąskich uliczek, straganów nocnych i miejskich scen, które dają słuchaczowi poczucie, jakby coś było nie tak.
Muzycznie głównymi filarami <8x8x8> jest czilowy hiphop i rap, czyli główne specjalizacje młodego artysty z Chin. Nie brakuje jednak pojedynczych piosenek utrzymanych bardziej w popowych klimatach – tak, aby mógł on również się zaprezentować bardziej z wokalnej strony. Album podzielony jest na dwie linie, starając się tym odwzorować rozkład linii metra, które w obu miastach jest ich ważnych punktem i miejscem łączącym wszystkie kropki.
Welcome to subway line A, the next station is Beijing Railway Station

(kliknij w tytuł piosenki, aby odsłuchać audio)
"mesSAGE" to swoiste intro albumu, jest to jednak pełnoprawny utwór wraz z wokalem i rapem artysty. Jest wprowadzeniem do całego albumu i konceptu, przedstawia wizję snu, którego w żaden sposób nie można odkodować. Sen ten nie sprowadza tylko strach przed nieznanym i niepokój, budzi on także pasję, która zdaje się rozpalać i wypalać w gorącym słońcu. Utwór posiada bardzo mocną linię instrumentalną, która dominuje nad spokojnymi partiami wokalnymi i rapem – ma to właśnie odwzorować nasze widzenie snów, gdzie większość kształtów jest rozmazanych i trudno wyciągnąć jakieś konkretne informacje. Instrumental jest swoistym połączeniem inspiracji dreampopem i chill trapem, przez co utwór usypia na chwilę słuchacza by po chwili obudzić go szarpnięciem beatu.
睁著眼看著打斗 patrzę z otwartymi oczami na walkę
睁著眼看著停手 patrzę z otwartymi oczami na rezygnację
睁著眼看著星空 patrzę z otwartymi oczami na gwiazdy
睁著眼看著坠落 patrzę z otwartymi oczami na upadek
"eternity" jest pierwszym utworem opisującą smutne realia miasta – samotność, monotonię, monochromiczne kolory. Opisuje ona jeden dzień, który ciągnie się jak miesiące, które powoli zamieniają się w lata – miasto pozostaje takie samo, nawet pory roku zaczynają się ze sobą zlewać, a jedynymi kolorami są czerń i szarość. Jest ona także swoistą listą zarzutów wobec Pekinu, syzyfową próbą wprowadzenia zmian w tym miejskim molochu, opisuje życie, które wiódł artysta przed postawieniem pierwszej kropki. Muzycznie utwór utrzymany jest w bardzo depresyjnym nastroju, co oczywiście odzwierciedla charakter utworu – instrumental jest bardziej wyciszony a nacisk został postawiony na sam tekst i rap Chenghana.
虽然滤镜都变成灰色 pomimo filtra wszystko stało się szare
都不知道已经过了几个月 nawet nie wiem ile już miesięcy minęło
问我为什么写歌 mm 算我贱 pytasz czemu piszę piosenki? nazwij mnie pozerem
渐渐变成一个没感情的机器 powoli zmieniasz się w maszynę bez uczuć
"river of time" to przedstawienie smutnej rzeczywistości wielu młodszych jak i starszych mieszkańców miast. Chenghan chce zmienić coś w swoim życiu, przestać żyć od zajęć do pracy do obowiązków, ale brak mu czasu, motywacji i pieniędzy, aby dokonać ten pierwszy, najważniejszy krok. Artysta porównuje tę sytuację do próby zapisania czegoś w rzece – wysiłek włożony w to jest bezowocny, bo po chwili strumień wody zmaże wszystko a po tekście nie będzie już żadnego śladu. Taki sam los czeka wiele osób, które decydują się na życie w dużym mieście licząc, że pomoże im to osiągnąć ich cele i spełnić marzenia. Chenghan chce dokonać niemożliwego – zapisać swoje imię w rzece czasu, zostawić swój ślad w bezlitosnym mieście. Utwór utrzymany jest w bardzo spokojnych, relaksujących dźwiękach, które podkreślają całkowitą rezygnację z celów i prokrastynacje – pogodzenie się ze swoim żałosnym losem.
找一个拖延的借口 znajdę wymówkę by odłożyć to na później
明天再做也不晚 jutro też nie będzie na to za późno
只在乎当下 obchodzi mnie tylko to co jest teraz
不在乎人生长远往哪走 a nie to, gdzie chce ostatecznie skończyć
"sleeping pills" to czwarty utwór na albumie, skupiający się przedstawieniu różnych sposób radzenia sobie z problemami i napotkanymi przeszkodami w życiu. Nie ogranicza się to jednak do tytułowych "tabletek na sen" – papierosy, alkohol, przelotne znajomości – to wszystko może być naszym "wyciszaczem", z którego korzystamy aby chociaż na chwilę zapomnieć o swoich słabościach. Trafiamy w ten sposób w cykl nie do przerwania – zagłuszamy nasze prawdziwe życie, mówimy młodym ludziom, że należy skupić się na szarej codzienności i zapomnieć o marzeniach, usypiamy ich ambicję, myśląc, że w ten sposób ich chronimy i przygotowujemy na "prawdziwe życie". Chenghan przez tekst swojego autorstwa dogłębnie analizuje i opisuje ten cały proces, z którego ostatecznie udaje mu się wyrwać. "sleeping pills" to czilowa piosenka utrzymana w hiphopowych klimatach, posiada ona jednak szybki i "skoczny" beat, dzięki czemu idealnie nadaje się na domowe popijawy, nie odstraszając przygnębiającym klimatem ale jednocześnie skłaniając do dyskusji.
赚的钱要赶紧花 zarobione pieniądze od razu wydać
每天都要活尽兴 codziennie żyć pełnią życia
从白天high到了凌晨 na haju od południa do rana
美金都塞进了包包 torba wypchana po brzegi dolarami
"amnesia" to pierwsza popowa piosenka na wydawnictwie Chenghana, która uwypukla jego lekki i eteryczny ale jednocześnie twardy i donośny wokal. Jest to także jeden z kluczowych utworów jeżeli chodzi o koncept artysty z szerszej perspektywy. Po twoim odejściu każdego dnia doświadczam deja vu, jesteś moimi zapomnianymi ambicjami z czasów dzieciństwa, nie pamiętam nawet kiedy cię straciłem, kiedy ode mnie odeszłaś. Mimo tego, po dziś dzień odczuwam twoją prezencję i jaki wywierasz na moje życie wpływ. Tęsknię za czasami kiedy cię pamiętałem, ale może to lepiej, że teraz nie czuję bólu związanego z tęsknotą do konkretnej jednostki? Przygnębiający i skłaniający do refleksji tekst idealnie paruje się z inspirowanym trapem beatem i wokalami rodem z piosenki R&B.
忘了认识妳之前的我 zapomniałem siebie z czasów zanim cię poznałem
睁开眼睛都变得不同了现在 po otwarciu oczu wszystko stało się inne, teraz
忘了曾不知道我的妳 zapomniałem o tobie, tej sprzed czasu kiedy mnie poznałaś
can't remember anything before ya
"let me in" to wysoce seksualny love-making hymn, który posiada bardzo sensualny dźwięk i jeszcze bardziej erotyczny tekst i rap. W życie Chenghana wchodzi siła z zewnątrz, która zaczyna wywierać na niego wpływ i podnosić jego temperaturę. Pomimo wielkiego pożądania i poczucie jedności dusz, młody mężczyzna czuje niepokój, pomimo bycia ciągniętym za rękaw przez młodą kobietę boi się tego, jaką ma nad nim władzę – zaakceptował już swoje przeznaczenie w mieście a teraz ma się to nagle zmienić? Z wierzchu tekst opowiada o intensywnej relacji romantycznej pomiędzy dwiema osobami, pragnieniem wejścia i bycia wpuszczonym, stanie, w jaki potrafi wprowadzić nas ta odpowiednia dla nas osoba.
我知道妳已有男友 wiem, że masz już chłopaka
但似乎有种暧昧 ale pomiędzy nami jest coś niewypowiedzianego
慢慢的从妳胸口间往下移动 powoli od twoich piersi schodzę w dół
just let me in
"getting closer" to już siódmy utwór na albumie, który jest jednocześnie swoistym punktem kulminacyjnym <8x8x8>, a raczej początkiem punktu, pierwszą formą kształtu. Pomimo, że miasto pokrywa gęsty smog, a widok nieba i słońca stał się zapomniany i rzadki, wspinając się odpowiednio długo w górę można niczym Ikar dotknąć Słońca i poczuć jego bliskość na własnym ciele. Mimo tego, że twoje skrzydła zostaną roztopione przez Jego potęgę, to siła i determinacja uzyskana po nawet chwilowym sukcesie zostaną z tobą na zawsze. "getting closer" to inspirujący utwór – nie tylko pokazuje dobre i godne podziwu cechy i miejskie sceny, ale także ukazuje bardziej pozytywną i relaksującą funkcję rapu, który posiada moc dawania ludziom nadziei.
我在这城市里留下过太多的记忆 zostawiłem w tym mieście za dużo wspomnień
凌晨五点航班带上一切然后慢慢升空 o 5 rano wbijam na pokład z całym bagażem i powoli wznoszę się na niebie
空荡的街区像乌云般叠起 puste i niewyraźne ulice przypominają nakładające się chmury
慢慢升空带走了挫败的我 wznosząc się powoli na niebie zabrałem ze sobą wszystkie swoje wady i porażki
"line sun time" to swoista kontynuacja poprzedniej piosenki i duet z inną artystką z tej samej wytwórni – Olivią Hye. Słuchacze mogli już mieć przyjemność usłyszeć ten utwór na prerelease singlu. Pewnego czerwca, podczas jednego z najgorętszych dni w roku, na ulicach poza ich dwójką nie było nikogo innego. Wyczekiwali na siebie, nie wiedząc o swoim istnieniu, czując tylko puste pożądanie, chęć poznania siebie nawzajem. Dwie równoległe linie, nieważne jak blisko mają do siebie, nigdy nie będą mogły się ostatecznie złączyć i poczuć swoją bliskość. Prowadzi to nie tylko do wielu frustracji, ale także do szaleństwa – pragnienia zniszczenia podstawowych zasad matematyki i praw rządzących światem. To bardzo intensywny duet utrzymany w hiphopowych klimatach, gdzie od samego początku do końca nie wiadomo kto z tej dwójki tak naprawdę rapuje i prowadzi, a kto dodaje lekkości i głębi swoim wokalem, kto dominuje, a kto jest zdominowany. Idealnie ujawnia on więc fleksyjność obu artystów oraz zdolność do dopasowywania się do różnych utworów i dźwięków.
别再抵抗这吸引力 nie opieraj się już mojej sile przyciągania
从妳表情可以看出妳已中了我的毒 z twojej twarzy można już wyczytać że poddałaś się mojej truciźnie
沈醉在妳的双唇之间 staję się pijany pomiędzy twoimi ustami
好像是在呼应我的动作 wydaje się jakbyś odpowiadała na moje ruchy
"color wheel" jest dziewiątą piosenką na albumie i oczywistym nawiązaniem do predebiutu Chenghana, podczas którego często korzystał i inspirował się teorią koloru oraz różnymi obrazami i fotografiami, w których kolor (lub jego brak) gra główną rolę. Kiedy artysta otwiera się na inne osoby i na bycie "drganym" przez innych, pozwala im oddziaływać na siebie – wtedy jego barwa miesza się z barwą drugiej osoby, aby potem tworzyć coraz to nowsze odcienie, przyjmując coraz to inne nasycenie. Dzięki temu nasze kropki, linie i kształty mogą został wypełnione – nie pozostają puste i przezroczyste. Wielką siłą miasta jest zróżnicowanie ludzi, co daje możliwość tworzenia kolorów, których nie udałoby się stworzyć samemu. "color wheel" to pozytywny i optymistyczny utwór, idealny na imprezę albo biforek z przyjaciółmi, jest to swego rodzaju sonet pokazujący, że szarość miasta może zostać wypełniona jedynie naszymi wspólnymi kolorami, tylko wtedy możemy poczuć się dobrze. Beat jest więc bardzo skoczny, a partie rapowane bardzo często przyśpieszają by nadać odpowiedni rytm i szybkie tempo.
房间偷偷 练得舞步 跳来看看 pokaż ten taniec, który skrzętnie ćwiczyłaś w swoim pokoju
把整个舞池给炸开 rozgrzej cały parkiet
倒带、倒带 让我们抛开 脑袋 przewiń to przewiń to, wyrzuć to z głowy
整个squad一起燥起来 całym squadem wypalmy się tutaj
I feel so good so good right now oh yea
"previous life" to druga piosenka na albumie utrzymana w popowych klimatach, posiada on klasyczny cpopowy vibe, popularny w Chinach i na Tajwanie w latach dziewięćdziesiątych. Na utworze mamy więc ubogi instrumental, który koncentruje się na gitarze i pozwala wokalowi oraz tekstowi przejąć kontrolę i dominację. Puste pola i okres ciszy wypełniają jednak riffy, które pozwalają słuchaczowi zastanowić się na chwilę nad tym, czego słucha. "previous life" skupia się na małych rzeczach i momentach w relacjach (zwłaszcza romantycznych), które powodują, że zaczynamy wierzyć w reinkarnację – powodują w nas uczucie, że kiedyś już spotkaliśmy i pokochaliśmy naszego partnera w poprzednim życiu, trafiliśmy już kiedyś na niego w tej milionowej metropolii. Tekst stanowi więc centralną podporę konceptu Chenghana.
我肯定在几百年前就说过爱你 na pewno kilka tysięcy lat wstecz powiedziałem już tobie, że cię kocham
只是你忘了我也没记起 ty po prostu o tym zapomniałaś, a ja nie mogłem sobie przypomnieć
走过路过没遇过 przeszłaś obok mnie, minęłaś mnie, nie trafiłaś na mnie
回头转头还是错 odwróciłem głowę, spojrzałem się za siebie, przegapiłem cię
"three little chickens" to jedna z najbardziej enigmatycznych piosenek na <8x8x8>. Opiera się ona w całości na alegorii – tekst z pozoru przypomina bajkę z morałem. Pewnego dnia lis zaprosił trzy kurczęta do siebie na imprezę urodzinową aby przeprosić je za wszystkie krzywdy, które wyrządził im wcześniej. Po długiej debacie, najstarszy z kurczaków podejmuje decyzję, że należy mu przebaczyć i przygotowują dla niego prezent. Ostatecznie lis morduje i zjada wszystkie kurczaki, które same posłały się na śmierć, same na siebie wydały wyrok śmierci. Mimo jawnych odniesień do znanych i lubianych przez wszystkich baśni i bajek, muzycznie piosenka utrzymana jest w demonicznym i niepokojącym nastroju, tak, jakby autor tekstu specjalnie posłużył się takim porównaniem z powodu strachu przed wyjawieniem prawdy. Koncept piosenki można w dwóch słowach opisać jako wiara i zdrada.
妳说我嘴里就没有正经的东西 mówisz, że z moich ust nie wypłynęło nigdy nic szczerego
但那些说正经的也没拥有妳 ale tym, którzy są szczerzy nigdy nie udało się ciebie posiąść
对我不存在相信相信 mówisz, że mi nie ufasz
可我不是那种垃圾垃圾 ale ja nie jestem takim śmieciem
"fever point" umieszczona na LINE A: BEIJING to chińska wersja koreańskiego oryginału, który umieszczony jest w LINE B. Utwór ten jest kolejnym duetem z Olivią Hye z 8'D Creative. Tak jak sugeruje nazwa piosenki, jest to najgorętszy punkt relacji między dwoma osobami, jednak w przeciwieństwie do oczekiwań słuchaczy, piosenka utrzymana jest w trochę funkowym dźwięku, z fascynującym beatem który wypełniają leniwe synthy. Tym razem oboje pokazują głównie swój rap, zwłaszcza Olivia pokazuje swój dualizm i wyjątkowy rap w długich sekwencjach. "fever point" pokazuje związek, który dotarł do swojej gorączki, po której może albo się całkowicie wypalić, albo oziębić się. Mimo tego żałosnego losu i nieuchronnego końca (w jedną lub drugą stronę), oboje celebrują wspólne chwile które ze sobą spędzili. Unikalny instrumental pełny jazzowych inspiracji sprawia, że jest to jeden z ciekawszych utworów na albumie.
就这样一点一点靠近直到变成了最亲密的关系 w ten sposób powoli się do siebie zbliżamy, aż stajemy się sobie bliscy
不经意间就改变命运一切都来得那么快来得太自然 nagle zmieniło się nasze przeznaczenie, aż za szybko, aż za naturalnie
你让我不能自已让我变的不像自己 sprawiłeś że nie jestem sobą, że nie przypominam już siebie
让我的情绪跌荡起伏比过山车还刺激 sprawiłeś, że mój nastrój spada i podnosi się, gorzej niż kolejka górska
"REsurface" to swoiste zwieńczenie pobocznych wątków albumu, jest to także najbardziej ambitna piosenka na albumie, która stara się wykształcić coś pomiędzy rapem a wokalem, jednocześnie nakładając na ścieżkę dźwiękową różne efekty – oba te zabiegi muzyczne pokazują, że jest to w pewien sposób granica wymiaru, w którym dzieje się album. Przez to utwór jest zaprzeczeniem hiperrealizmu, który występował w poprzednich utworach. Z czasem zapominamy o wszystkim co się nam stało, zaczynamy nowe życie z nadzieją, że to równa się z wymazaniem tych wydarzeń. Chcemy zacząć wszystko od nowa, ale mimo tego wszystko to zostaje w naszej podświadomości, gotowe na to, aby w którymkolwiek momencie wrócić i uderzyć w nas. "REsurface" jest ukorzeniem się Chenghana przed światem, prośbą o wybaczenie, momentem kiedy wszystkie linie zaburzają się.
I don't believe it
I end up falling in line
Just wanna see me try
I'll confess again
"streets of beijing" to pierwsza piosenka Chenghana, którą napisał całkowicie sam po wstąpieniu do wytwórni 8'D Creative, była także pierwszą kropką, która zapoczątkowała cały koncept. Jest to bardzo personalna rap-ballada, która jest hymnem na cześć pekińskich ulic, za którymi artysta bardzo tęsknił po przeprowadzce do Korei. Chiński tytuł piosenki to dokładny adres uniwersytetu, w którym Chenghan studiował zanim przerwał edukację – jest to także miejsce do którego często wracał podczas przerw w promowaniu aby pomyśleć i pobyć trochę ze sobą. Tekst skupia się w całości na jego przemyśleniach i odczuciach, poczuciu wyobcowania które często towarzyszyło mu na obczyźnie. Instrumental mimo swojej prostoty potrafi zaskoczyć słuchacza mnogością i bogactwem dźwięków umieszczonych w tle. Jako, że piosenka została napisana już w Korei i Chenghan odnosi się do niej parę razy w tekście, jest też także idealnym wprowadzeniem do LINE B. Z tych wszystkich jest to również title track albumu oraz pierwszy singiel, którego promocja rozpocznie się zaraz po premierze <8x8x8>. Jest to również lustrzane odbicie piosenki "streets of seoul" z LINE B.
Leave me alone
当我疲惫不堪的时候 kiedzy czuję się wymęczony do szpiku kości
就让我一个人来承受 pozwól mi samemu sobie z tym poradzić
我把我自己放逐天际 skażę samego siebie na banicję poza horyzont
"512 who we are" to ostatnia piosenka z albumu, która nadaje <8x8x8> ostateczny sens i kształt. Rozwiązaniem równania 8 x 8 x 8 jest liczba 512, którą po chińsku wymawia się wǔyīèr – co brzmi jak "who we are?". Reprezentuje ona dążenie wytwórni 8'D Creative (której Chenghan był pierwszym członkiem) do tego, aby jak najwięcej osób mogło poznać jej utalentowanych artystów (zobacz także – Emilio Sakraya dołącza do 8'D Creative), chęć przedstawienia ich jak największej publiczności. Pod względem muzycznym, jest to optymistyczna mieszanka rapu i popu, która przez tekst oraz intensywne dropy i szarpanie beatu przekazuje gotowość na stawienie czoła wszystkim wyzwaniom oraz uniwersum, które rozwija się bez określonych barier i ustalonego końca.

(utwory dostępne w preorderze i specjalnych serwisach streamingowych)
"corrupted number" to wyjątkowa piosenka na <8x8x8>, nie tylko z powodu tego, że jest ona kolaboracją z jednym z trainee z 8'D Creative – Junjim, ale także dlatego, że odstaje gatunkowo od całej reszty albumu. Można powiedzieć, że jest do dokończenie poprzedniego utworu – przedstawienie kolejnego z bohaterów uniwersum, który zajmuje się kształtami i relacjami między nimi, ujawniając prawidłowe tezy i rozwiązując te nieprawdziwe. Konceptualnie, piosenka odwołuje się do zasad matematycznych, pokazując błąd w uniwersum, który doprowadza do załamania się matematyki i zniszczenia zasad panujących w nim. W ten sposób powstaje całkowicie nowy, nieznany nam do tej pory świat. Podmiot liryczny pragnie przekazać treści i wydarzenia, które wybiegają poza jego wyobraźnię. Muzycznie jest to spokojna piosenka utrzymana w klimatach synthpopu, która pokazuje unikalny dźwięk, który przewija się w wydawnictwach artystów spod 8'D Creative. Delikatny wokal Junjiego i jego wysoki ton głosu idealnie łączą się z ciemną barwą głosu Chenghana.
I've been seeing you in my dreams
Taking over my imagination
It's all I see, honestly
I just need you here with me
So baby let me show you
"dot line jump" to callback do predebiutowego projektu Chenghana, który skupiał się na stworzonej przez niego kropce, która stała się linią, lecz z powodu braku odwagi i braku ostatniego "skoku" nie mogła zamienić się w pełnoprawny kształt. W siedemnastym utworze na albumie Chenghan w końcu zbiera całą swoją siłę i dokonuje tego ostatniego skoku, który stworzy całkowicie nowy świat. Pod względem muzyczny, to kolejny utwór w pełni popowy w którym brakuje rapu (tak jak w predebucie). Instrumental odpowiada idealnie konceptowi piosenki – jest pełen odważnych synthów i stromnych dropów, które mają odzwierciedlić i symbolizować ten ostatni krok Chenghana. W "dot line jump" to instrumental gra pierwsze skrzypce, jest on pełen przeróżnych efektów dźwiękowych (m.in. śpiewających ptaków) i popycha artystę do skoku – wokal Chenghana jest jedynie odpowiedzią na ustalone przeznaczenie.
I know you want to give it time and space
Ten seconds just to hit rewind on fate
Heaven knows i’ve been barely scraping by
Why am i checking for you?
Welcome to subway line B, the next station is Seoul Railway Station

"streets of seoul" to lustrzane odbicie utworu "streets of beijing" z LINE A. Piosenka utrzymana jest w dokładnie takim samym klimacie i koncepcie jak jej odbicie, instrumental pozostaje bez zmian, jedynie zmienia się tekst. Utwór opisuje unikalne uroki Seulu i ulubione miejsca Chenghana w tym mieście, z którymi jest emocjonalnie związany.
————————————————————
see also:
CHENGHAN – "seoul x beijing" [CONCEPT TEASER]
CHENGHAN – <8x8x8> – PREORDER NOW [10/2097]
CHENGHAN – LINE SUN TIME ft. Olivia Hye [RELEASE]
CHENGHAN – "time" [VIDEO TEASER]
CHENGHAN – "line" [VIDEO TEASER]
CHENGHAN – LINE SUN TIME feat. Olivia Hye [TEASER]
CHENGHAN – REVEAL TEASER [8'D CREATIVE]
dobrze, album petarda chyba najlepszy jaki ostatnio się ukazał, a moje ulubione piosenki to "安眠药 sleeping pills" i oczywiście "512 who we are", totalne bopy
ech szkoda że ten numer skanera zamknięty bo bym sisce rzuciła ale na pewniaka bd w następnym!!!!




(kliknij w okładkę, aby przejść na stronę albumu)
Kliknij tutaj aby przesłuchać całego albumu
Kliknij tutaj aby zakupić i skomentować album
Kliknij tutaj aby zakupić i skomentować main singiel
Kliknij tutaj aby obejrzeć i skomentować teledysk
Kliknij tutaj aby przeczytać oficjalną notkę prasową
Kliknij tutaj aby zaobserwować profil Chenghana
<8x8x8> to debiutancki album studyjny chińskiego rapera Chenghana, wydany 13 października 2097 z ramienia południowokoreańskiej wytwórni muzycznej 8'D Creative. Poprzedzony był on intensywnym predebiutowym projektem oraz prerelease singlem "line sun time", wydanym we współpracy z Olivią Hye.
Album utrzymany jest w urban klimatach, sam raper opisuje album jako "uosobienie urban swaggera", co w połączeniu z konceptem opartym na dwóch miastach (Pekinie i Seoulu) przygotowanym przez wytwórnią tworzy bardzo klimatyczne wydawnictwo. Pod względem konceptowym i lirycznym, podstawą jest hiperrealizm – aż za dokładne przedstawienie wąskich uliczek, straganów nocnych i miejskich scen, które dają słuchaczowi poczucie, jakby coś było nie tak.
Muzycznie głównymi filarami <8x8x8> jest czilowy hiphop i rap, czyli główne specjalizacje młodego artysty z Chin. Nie brakuje jednak pojedynczych piosenek utrzymanych bardziej w popowych klimatach – tak, aby mógł on również się zaprezentować bardziej z wokalnej strony. Album podzielony jest na dwie linie, starając się tym odwzorować rozkład linii metra, które w obu miastach jest ich ważnych punktem i miejscem łączącym wszystkie kropki.
Welcome to subway line A, the next station is Beijing Railway Station

(kliknij w tytuł piosenki, aby odsłuchać audio)
"mesSAGE" to swoiste intro albumu, jest to jednak pełnoprawny utwór wraz z wokalem i rapem artysty. Jest wprowadzeniem do całego albumu i konceptu, przedstawia wizję snu, którego w żaden sposób nie można odkodować. Sen ten nie sprowadza tylko strach przed nieznanym i niepokój, budzi on także pasję, która zdaje się rozpalać i wypalać w gorącym słońcu. Utwór posiada bardzo mocną linię instrumentalną, która dominuje nad spokojnymi partiami wokalnymi i rapem – ma to właśnie odwzorować nasze widzenie snów, gdzie większość kształtów jest rozmazanych i trudno wyciągnąć jakieś konkretne informacje. Instrumental jest swoistym połączeniem inspiracji dreampopem i chill trapem, przez co utwór usypia na chwilę słuchacza by po chwili obudzić go szarpnięciem beatu.
睁著眼看著打斗 patrzę z otwartymi oczami na walkę
睁著眼看著停手 patrzę z otwartymi oczami na rezygnację
睁著眼看著星空 patrzę z otwartymi oczami na gwiazdy
睁著眼看著坠落 patrzę z otwartymi oczami na upadek
"eternity" jest pierwszym utworem opisującą smutne realia miasta – samotność, monotonię, monochromiczne kolory. Opisuje ona jeden dzień, który ciągnie się jak miesiące, które powoli zamieniają się w lata – miasto pozostaje takie samo, nawet pory roku zaczynają się ze sobą zlewać, a jedynymi kolorami są czerń i szarość. Jest ona także swoistą listą zarzutów wobec Pekinu, syzyfową próbą wprowadzenia zmian w tym miejskim molochu, opisuje życie, które wiódł artysta przed postawieniem pierwszej kropki. Muzycznie utwór utrzymany jest w bardzo depresyjnym nastroju, co oczywiście odzwierciedla charakter utworu – instrumental jest bardziej wyciszony a nacisk został postawiony na sam tekst i rap Chenghana.
虽然滤镜都变成灰色 pomimo filtra wszystko stało się szare
都不知道已经过了几个月 nawet nie wiem ile już miesięcy minęło
问我为什么写歌 mm 算我贱 pytasz czemu piszę piosenki? nazwij mnie pozerem
渐渐变成一个没感情的机器 powoli zmieniasz się w maszynę bez uczuć
"river of time" to przedstawienie smutnej rzeczywistości wielu młodszych jak i starszych mieszkańców miast. Chenghan chce zmienić coś w swoim życiu, przestać żyć od zajęć do pracy do obowiązków, ale brak mu czasu, motywacji i pieniędzy, aby dokonać ten pierwszy, najważniejszy krok. Artysta porównuje tę sytuację do próby zapisania czegoś w rzece – wysiłek włożony w to jest bezowocny, bo po chwili strumień wody zmaże wszystko a po tekście nie będzie już żadnego śladu. Taki sam los czeka wiele osób, które decydują się na życie w dużym mieście licząc, że pomoże im to osiągnąć ich cele i spełnić marzenia. Chenghan chce dokonać niemożliwego – zapisać swoje imię w rzece czasu, zostawić swój ślad w bezlitosnym mieście. Utwór utrzymany jest w bardzo spokojnych, relaksujących dźwiękach, które podkreślają całkowitą rezygnację z celów i prokrastynacje – pogodzenie się ze swoim żałosnym losem.
找一个拖延的借口 znajdę wymówkę by odłożyć to na później
明天再做也不晚 jutro też nie będzie na to za późno
只在乎当下 obchodzi mnie tylko to co jest teraz
不在乎人生长远往哪走 a nie to, gdzie chce ostatecznie skończyć
"sleeping pills" to czwarty utwór na albumie, skupiający się przedstawieniu różnych sposób radzenia sobie z problemami i napotkanymi przeszkodami w życiu. Nie ogranicza się to jednak do tytułowych "tabletek na sen" – papierosy, alkohol, przelotne znajomości – to wszystko może być naszym "wyciszaczem", z którego korzystamy aby chociaż na chwilę zapomnieć o swoich słabościach. Trafiamy w ten sposób w cykl nie do przerwania – zagłuszamy nasze prawdziwe życie, mówimy młodym ludziom, że należy skupić się na szarej codzienności i zapomnieć o marzeniach, usypiamy ich ambicję, myśląc, że w ten sposób ich chronimy i przygotowujemy na "prawdziwe życie". Chenghan przez tekst swojego autorstwa dogłębnie analizuje i opisuje ten cały proces, z którego ostatecznie udaje mu się wyrwać. "sleeping pills" to czilowa piosenka utrzymana w hiphopowych klimatach, posiada ona jednak szybki i "skoczny" beat, dzięki czemu idealnie nadaje się na domowe popijawy, nie odstraszając przygnębiającym klimatem ale jednocześnie skłaniając do dyskusji.
赚的钱要赶紧花 zarobione pieniądze od razu wydać
每天都要活尽兴 codziennie żyć pełnią życia
从白天high到了凌晨 na haju od południa do rana
美金都塞进了包包 torba wypchana po brzegi dolarami
"amnesia" to pierwsza popowa piosenka na wydawnictwie Chenghana, która uwypukla jego lekki i eteryczny ale jednocześnie twardy i donośny wokal. Jest to także jeden z kluczowych utworów jeżeli chodzi o koncept artysty z szerszej perspektywy. Po twoim odejściu każdego dnia doświadczam deja vu, jesteś moimi zapomnianymi ambicjami z czasów dzieciństwa, nie pamiętam nawet kiedy cię straciłem, kiedy ode mnie odeszłaś. Mimo tego, po dziś dzień odczuwam twoją prezencję i jaki wywierasz na moje życie wpływ. Tęsknię za czasami kiedy cię pamiętałem, ale może to lepiej, że teraz nie czuję bólu związanego z tęsknotą do konkretnej jednostki? Przygnębiający i skłaniający do refleksji tekst idealnie paruje się z inspirowanym trapem beatem i wokalami rodem z piosenki R&B.
忘了认识妳之前的我 zapomniałem siebie z czasów zanim cię poznałem
睁开眼睛都变得不同了现在 po otwarciu oczu wszystko stało się inne, teraz
忘了曾不知道我的妳 zapomniałem o tobie, tej sprzed czasu kiedy mnie poznałaś
can't remember anything before ya
"let me in" to wysoce seksualny love-making hymn, który posiada bardzo sensualny dźwięk i jeszcze bardziej erotyczny tekst i rap. W życie Chenghana wchodzi siła z zewnątrz, która zaczyna wywierać na niego wpływ i podnosić jego temperaturę. Pomimo wielkiego pożądania i poczucie jedności dusz, młody mężczyzna czuje niepokój, pomimo bycia ciągniętym za rękaw przez młodą kobietę boi się tego, jaką ma nad nim władzę – zaakceptował już swoje przeznaczenie w mieście a teraz ma się to nagle zmienić? Z wierzchu tekst opowiada o intensywnej relacji romantycznej pomiędzy dwiema osobami, pragnieniem wejścia i bycia wpuszczonym, stanie, w jaki potrafi wprowadzić nas ta odpowiednia dla nas osoba.
我知道妳已有男友 wiem, że masz już chłopaka
但似乎有种暧昧 ale pomiędzy nami jest coś niewypowiedzianego
慢慢的从妳胸口间往下移动 powoli od twoich piersi schodzę w dół
just let me in
"getting closer" to już siódmy utwór na albumie, który jest jednocześnie swoistym punktem kulminacyjnym <8x8x8>, a raczej początkiem punktu, pierwszą formą kształtu. Pomimo, że miasto pokrywa gęsty smog, a widok nieba i słońca stał się zapomniany i rzadki, wspinając się odpowiednio długo w górę można niczym Ikar dotknąć Słońca i poczuć jego bliskość na własnym ciele. Mimo tego, że twoje skrzydła zostaną roztopione przez Jego potęgę, to siła i determinacja uzyskana po nawet chwilowym sukcesie zostaną z tobą na zawsze. "getting closer" to inspirujący utwór – nie tylko pokazuje dobre i godne podziwu cechy i miejskie sceny, ale także ukazuje bardziej pozytywną i relaksującą funkcję rapu, który posiada moc dawania ludziom nadziei.
我在这城市里留下过太多的记忆 zostawiłem w tym mieście za dużo wspomnień
凌晨五点航班带上一切然后慢慢升空 o 5 rano wbijam na pokład z całym bagażem i powoli wznoszę się na niebie
空荡的街区像乌云般叠起 puste i niewyraźne ulice przypominają nakładające się chmury
慢慢升空带走了挫败的我 wznosząc się powoli na niebie zabrałem ze sobą wszystkie swoje wady i porażki
"line sun time" to swoista kontynuacja poprzedniej piosenki i duet z inną artystką z tej samej wytwórni – Olivią Hye. Słuchacze mogli już mieć przyjemność usłyszeć ten utwór na prerelease singlu. Pewnego czerwca, podczas jednego z najgorętszych dni w roku, na ulicach poza ich dwójką nie było nikogo innego. Wyczekiwali na siebie, nie wiedząc o swoim istnieniu, czując tylko puste pożądanie, chęć poznania siebie nawzajem. Dwie równoległe linie, nieważne jak blisko mają do siebie, nigdy nie będą mogły się ostatecznie złączyć i poczuć swoją bliskość. Prowadzi to nie tylko do wielu frustracji, ale także do szaleństwa – pragnienia zniszczenia podstawowych zasad matematyki i praw rządzących światem. To bardzo intensywny duet utrzymany w hiphopowych klimatach, gdzie od samego początku do końca nie wiadomo kto z tej dwójki tak naprawdę rapuje i prowadzi, a kto dodaje lekkości i głębi swoim wokalem, kto dominuje, a kto jest zdominowany. Idealnie ujawnia on więc fleksyjność obu artystów oraz zdolność do dopasowywania się do różnych utworów i dźwięków.
别再抵抗这吸引力 nie opieraj się już mojej sile przyciągania
从妳表情可以看出妳已中了我的毒 z twojej twarzy można już wyczytać że poddałaś się mojej truciźnie
沈醉在妳的双唇之间 staję się pijany pomiędzy twoimi ustami
好像是在呼应我的动作 wydaje się jakbyś odpowiadała na moje ruchy
"color wheel" jest dziewiątą piosenką na albumie i oczywistym nawiązaniem do predebiutu Chenghana, podczas którego często korzystał i inspirował się teorią koloru oraz różnymi obrazami i fotografiami, w których kolor (lub jego brak) gra główną rolę. Kiedy artysta otwiera się na inne osoby i na bycie "drganym" przez innych, pozwala im oddziaływać na siebie – wtedy jego barwa miesza się z barwą drugiej osoby, aby potem tworzyć coraz to nowsze odcienie, przyjmując coraz to inne nasycenie. Dzięki temu nasze kropki, linie i kształty mogą został wypełnione – nie pozostają puste i przezroczyste. Wielką siłą miasta jest zróżnicowanie ludzi, co daje możliwość tworzenia kolorów, których nie udałoby się stworzyć samemu. "color wheel" to pozytywny i optymistyczny utwór, idealny na imprezę albo biforek z przyjaciółmi, jest to swego rodzaju sonet pokazujący, że szarość miasta może zostać wypełniona jedynie naszymi wspólnymi kolorami, tylko wtedy możemy poczuć się dobrze. Beat jest więc bardzo skoczny, a partie rapowane bardzo często przyśpieszają by nadać odpowiedni rytm i szybkie tempo.
房间偷偷 练得舞步 跳来看看 pokaż ten taniec, który skrzętnie ćwiczyłaś w swoim pokoju
把整个舞池给炸开 rozgrzej cały parkiet
倒带、倒带 让我们抛开 脑袋 przewiń to przewiń to, wyrzuć to z głowy
整个squad一起燥起来 całym squadem wypalmy się tutaj
I feel so good so good right now oh yea
"previous life" to druga piosenka na albumie utrzymana w popowych klimatach, posiada on klasyczny cpopowy vibe, popularny w Chinach i na Tajwanie w latach dziewięćdziesiątych. Na utworze mamy więc ubogi instrumental, który koncentruje się na gitarze i pozwala wokalowi oraz tekstowi przejąć kontrolę i dominację. Puste pola i okres ciszy wypełniają jednak riffy, które pozwalają słuchaczowi zastanowić się na chwilę nad tym, czego słucha. "previous life" skupia się na małych rzeczach i momentach w relacjach (zwłaszcza romantycznych), które powodują, że zaczynamy wierzyć w reinkarnację – powodują w nas uczucie, że kiedyś już spotkaliśmy i pokochaliśmy naszego partnera w poprzednim życiu, trafiliśmy już kiedyś na niego w tej milionowej metropolii. Tekst stanowi więc centralną podporę konceptu Chenghana.
我肯定在几百年前就说过爱你 na pewno kilka tysięcy lat wstecz powiedziałem już tobie, że cię kocham
只是你忘了我也没记起 ty po prostu o tym zapomniałaś, a ja nie mogłem sobie przypomnieć
走过路过没遇过 przeszłaś obok mnie, minęłaś mnie, nie trafiłaś na mnie
回头转头还是错 odwróciłem głowę, spojrzałem się za siebie, przegapiłem cię
"three little chickens" to jedna z najbardziej enigmatycznych piosenek na <8x8x8>. Opiera się ona w całości na alegorii – tekst z pozoru przypomina bajkę z morałem. Pewnego dnia lis zaprosił trzy kurczęta do siebie na imprezę urodzinową aby przeprosić je za wszystkie krzywdy, które wyrządził im wcześniej. Po długiej debacie, najstarszy z kurczaków podejmuje decyzję, że należy mu przebaczyć i przygotowują dla niego prezent. Ostatecznie lis morduje i zjada wszystkie kurczaki, które same posłały się na śmierć, same na siebie wydały wyrok śmierci. Mimo jawnych odniesień do znanych i lubianych przez wszystkich baśni i bajek, muzycznie piosenka utrzymana jest w demonicznym i niepokojącym nastroju, tak, jakby autor tekstu specjalnie posłużył się takim porównaniem z powodu strachu przed wyjawieniem prawdy. Koncept piosenki można w dwóch słowach opisać jako wiara i zdrada.
妳说我嘴里就没有正经的东西 mówisz, że z moich ust nie wypłynęło nigdy nic szczerego
但那些说正经的也没拥有妳 ale tym, którzy są szczerzy nigdy nie udało się ciebie posiąść
对我不存在相信相信 mówisz, że mi nie ufasz
可我不是那种垃圾垃圾 ale ja nie jestem takim śmieciem
"fever point" umieszczona na LINE A: BEIJING to chińska wersja koreańskiego oryginału, który umieszczony jest w LINE B. Utwór ten jest kolejnym duetem z Olivią Hye z 8'D Creative. Tak jak sugeruje nazwa piosenki, jest to najgorętszy punkt relacji między dwoma osobami, jednak w przeciwieństwie do oczekiwań słuchaczy, piosenka utrzymana jest w trochę funkowym dźwięku, z fascynującym beatem który wypełniają leniwe synthy. Tym razem oboje pokazują głównie swój rap, zwłaszcza Olivia pokazuje swój dualizm i wyjątkowy rap w długich sekwencjach. "fever point" pokazuje związek, który dotarł do swojej gorączki, po której może albo się całkowicie wypalić, albo oziębić się. Mimo tego żałosnego losu i nieuchronnego końca (w jedną lub drugą stronę), oboje celebrują wspólne chwile które ze sobą spędzili. Unikalny instrumental pełny jazzowych inspiracji sprawia, że jest to jeden z ciekawszych utworów na albumie.
就这样一点一点靠近直到变成了最亲密的关系 w ten sposób powoli się do siebie zbliżamy, aż stajemy się sobie bliscy
不经意间就改变命运一切都来得那么快来得太自然 nagle zmieniło się nasze przeznaczenie, aż za szybko, aż za naturalnie
你让我不能自已让我变的不像自己 sprawiłeś że nie jestem sobą, że nie przypominam już siebie
让我的情绪跌荡起伏比过山车还刺激 sprawiłeś, że mój nastrój spada i podnosi się, gorzej niż kolejka górska
"REsurface" to swoiste zwieńczenie pobocznych wątków albumu, jest to także najbardziej ambitna piosenka na albumie, która stara się wykształcić coś pomiędzy rapem a wokalem, jednocześnie nakładając na ścieżkę dźwiękową różne efekty – oba te zabiegi muzyczne pokazują, że jest to w pewien sposób granica wymiaru, w którym dzieje się album. Przez to utwór jest zaprzeczeniem hiperrealizmu, który występował w poprzednich utworach. Z czasem zapominamy o wszystkim co się nam stało, zaczynamy nowe życie z nadzieją, że to równa się z wymazaniem tych wydarzeń. Chcemy zacząć wszystko od nowa, ale mimo tego wszystko to zostaje w naszej podświadomości, gotowe na to, aby w którymkolwiek momencie wrócić i uderzyć w nas. "REsurface" jest ukorzeniem się Chenghana przed światem, prośbą o wybaczenie, momentem kiedy wszystkie linie zaburzają się.
I don't believe it
I end up falling in line
Just wanna see me try
I'll confess again
"streets of beijing" to pierwsza piosenka Chenghana, którą napisał całkowicie sam po wstąpieniu do wytwórni 8'D Creative, była także pierwszą kropką, która zapoczątkowała cały koncept. Jest to bardzo personalna rap-ballada, która jest hymnem na cześć pekińskich ulic, za którymi artysta bardzo tęsknił po przeprowadzce do Korei. Chiński tytuł piosenki to dokładny adres uniwersytetu, w którym Chenghan studiował zanim przerwał edukację – jest to także miejsce do którego często wracał podczas przerw w promowaniu aby pomyśleć i pobyć trochę ze sobą. Tekst skupia się w całości na jego przemyśleniach i odczuciach, poczuciu wyobcowania które często towarzyszyło mu na obczyźnie. Instrumental mimo swojej prostoty potrafi zaskoczyć słuchacza mnogością i bogactwem dźwięków umieszczonych w tle. Jako, że piosenka została napisana już w Korei i Chenghan odnosi się do niej parę razy w tekście, jest też także idealnym wprowadzeniem do LINE B. Z tych wszystkich jest to również title track albumu oraz pierwszy singiel, którego promocja rozpocznie się zaraz po premierze <8x8x8>. Jest to również lustrzane odbicie piosenki "streets of seoul" z LINE B.
Leave me alone
当我疲惫不堪的时候 kiedzy czuję się wymęczony do szpiku kości
就让我一个人来承受 pozwól mi samemu sobie z tym poradzić
我把我自己放逐天际 skażę samego siebie na banicję poza horyzont
"512 who we are" to ostatnia piosenka z albumu, która nadaje <8x8x8> ostateczny sens i kształt. Rozwiązaniem równania 8 x 8 x 8 jest liczba 512, którą po chińsku wymawia się wǔyīèr – co brzmi jak "who we are?". Reprezentuje ona dążenie wytwórni 8'D Creative (której Chenghan był pierwszym członkiem) do tego, aby jak najwięcej osób mogło poznać jej utalentowanych artystów (zobacz także – Emilio Sakraya dołącza do 8'D Creative), chęć przedstawienia ich jak największej publiczności. Pod względem muzycznym, jest to optymistyczna mieszanka rapu i popu, która przez tekst oraz intensywne dropy i szarpanie beatu przekazuje gotowość na stawienie czoła wszystkim wyzwaniom oraz uniwersum, które rozwija się bez określonych barier i ustalonego końca.

(utwory dostępne w preorderze i specjalnych serwisach streamingowych)
"corrupted number" to wyjątkowa piosenka na <8x8x8>, nie tylko z powodu tego, że jest ona kolaboracją z jednym z trainee z 8'D Creative – Junjim, ale także dlatego, że odstaje gatunkowo od całej reszty albumu. Można powiedzieć, że jest do dokończenie poprzedniego utworu – przedstawienie kolejnego z bohaterów uniwersum, który zajmuje się kształtami i relacjami między nimi, ujawniając prawidłowe tezy i rozwiązując te nieprawdziwe. Konceptualnie, piosenka odwołuje się do zasad matematycznych, pokazując błąd w uniwersum, który doprowadza do załamania się matematyki i zniszczenia zasad panujących w nim. W ten sposób powstaje całkowicie nowy, nieznany nam do tej pory świat. Podmiot liryczny pragnie przekazać treści i wydarzenia, które wybiegają poza jego wyobraźnię. Muzycznie jest to spokojna piosenka utrzymana w klimatach synthpopu, która pokazuje unikalny dźwięk, który przewija się w wydawnictwach artystów spod 8'D Creative. Delikatny wokal Junjiego i jego wysoki ton głosu idealnie łączą się z ciemną barwą głosu Chenghana.
I've been seeing you in my dreams
Taking over my imagination
It's all I see, honestly
I just need you here with me
So baby let me show you
"dot line jump" to callback do predebiutowego projektu Chenghana, który skupiał się na stworzonej przez niego kropce, która stała się linią, lecz z powodu braku odwagi i braku ostatniego "skoku" nie mogła zamienić się w pełnoprawny kształt. W siedemnastym utworze na albumie Chenghan w końcu zbiera całą swoją siłę i dokonuje tego ostatniego skoku, który stworzy całkowicie nowy świat. Pod względem muzyczny, to kolejny utwór w pełni popowy w którym brakuje rapu (tak jak w predebucie). Instrumental odpowiada idealnie konceptowi piosenki – jest pełen odważnych synthów i stromnych dropów, które mają odzwierciedlić i symbolizować ten ostatni krok Chenghana. W "dot line jump" to instrumental gra pierwsze skrzypce, jest on pełen przeróżnych efektów dźwiękowych (m.in. śpiewających ptaków) i popycha artystę do skoku – wokal Chenghana jest jedynie odpowiedzią na ustalone przeznaczenie.
I know you want to give it time and space
Ten seconds just to hit rewind on fate
Heaven knows i’ve been barely scraping by
Why am i checking for you?
018. color wheel – English Version
Welcome to subway line B, the next station is Seoul Railway Station

001. mesSAGE – Korean Version
002. eternity – Korean Version
003. river of time – Korean Version
004. sleeping pills – Korean Version
005. amnesia – Korean Version
006. let me in – Korean Version
007. getting closer – Korean Version
008. line sun time (feat. Olivia Hye) – Korean Version
009. color wheel – Korean Version
010. previous life – Korean Version
011. three little chickens – Korean Version
012. fever point (feat. Olivia Hye)
013. REsurface – Korean Version
014. streets of seoul – TITLE TRACK
"streets of seoul" to lustrzane odbicie utworu "streets of beijing" z LINE A. Piosenka utrzymana jest w dokładnie takim samym klimacie i koncepcie jak jej odbicie, instrumental pozostaje bez zmian, jedynie zmienia się tekst. Utwór opisuje unikalne uroki Seulu i ulubione miejsca Chenghana w tym mieście, z którymi jest emocjonalnie związany.
015. 512 who we are – Korean Version
————————————————————
see also:
CHENGHAN – "seoul x beijing" [CONCEPT TEASER]
CHENGHAN – <8x8x8> – PREORDER NOW [10/2097]
CHENGHAN – LINE SUN TIME ft. Olivia Hye [RELEASE]
CHENGHAN – "time" [VIDEO TEASER]
CHENGHAN – "line" [VIDEO TEASER]
CHENGHAN – LINE SUN TIME feat. Olivia Hye [TEASER]
CHENGHAN – REVEAL TEASER [8'D CREATIVE]




1 osoba uważa tę wypowiedź za fajną!

Daily Wonderlife
Artykuły
Artykuły