wonderlife.pl - Zostań gwiazdą
OLIVIA HYE - "HUNTING SEASON" OUT NOW
Czas 21 kwietnia 2021 Kategoria Oficjalnie
Tagi 8d creative | olivia hye | hunting season


Olivia Hye 2nd Mini Album "hunting season"

click here to buy the album
click here to listen to the full album
click here to watch the music video
click here to buy the single
click here to read the press release


Olivia Hye, pierwsza debiutantka z prężnie rozwijającej się południowokoreańskiej wytwórni muzycznej 8'D Creative, powraca po półtorarocznej przerwie ze swoim drugim minialbumem z trylogii Eden, "hunting season". Artystka w przerwie pomiędzy albumami wcale jednak nie próżnowała – wydała kolaborację z Chenghanem z tej samej wytwórni, uczestniczyła w wywiadach, wydała singiel zadedykowany fanom a nawet doczekała się wspomnienia i recenzji w prestiżowym magazynie muzycznym SCAN! Wszystko to spowodowało, że podczas pracy nad drugim albumem, który pierwotnie miał mieć premierę w grudniu 2097, idolka mogła poczuć się bardziej pewnie dzięki swojemu świeżo nabranemu doświadczeniu oraz pewności siebie zdobytej i wywalczonej podczas promowania pierwszego albumu oraz innych promocjach wykonanych w czasie przerwy.

"hunting season" to album pokazujący artystkę z innej, bardziej energicznej strony. Podczas kiedy pierwszy album, "divine sin", pełen był nostalgicznych i melancholijnych brzmień, wypełniony oskarżeniami i pretensjami w stosunku do innych dziewczyn z ogrodu Eden, drugi minialbum pokazuje ostateczne opuszczenie Ogrodu przez artystkę, przejścia przez las i dotarcie do miasta, w którym odnajduje nie tylko swoją indywidualność i po raz pierwszy wydostaje się z kajdan predestynacji, ale także natrafia na różne zagrożenia. Przejawia się to także w dźwięku kierującym albumem, który jest bardziej rozluźniony – synthy znane z pierwszego albumu, symbolizujące Boga i związek z Niebem, zaczynają mieszać się z innymi gatunkami i nabierają popowych kolorów, pokazując wewnętrzne zmiany Olivii. Artystka wkraczając do metropolii ze sloganem "Enter The City" rozpoczyna drogę do przeprowadzenia rewolucji w otaczającym ją świecie.


I am as I am as I am as I am



(kliknij w grafikę aby odsłuchać utwór)



"primordial rage" to instrumentalne intro wprowadzające w klimaty albumu. W porównaniu do intra poprzedniego albumu, "primordial rage" jest utrzymane w klimatach muzyki klubowej, która ze względu na swoją agresywną perkusje i stanowcze uderzenia nabiera agresywnych dźwięków. Elektroniczny początek wprowadza słuchacza w imprezowy klimat miejskich klubów, aby z czasem przez kreatywne użycie perkusji oraz "żwirowatego" instrumentalu wywołać w słuchaczu uczucie niepokoju i pilności. "primordial rage" przy użyciu samej muzyki i efektów dźwiękowych opisuje podróż Olivii przez Mobius Forest i pierwsze spotkanie z nieznajomym miastem, gdzie niebezpieczeństwa czyhają na nią na każdym kroku.




"howling" to drugi utwór na albumie, który dźwiękiem i przesłaniem przypomina pierwszy minialbum artystki, pokazuje jej zmiany w uczuciach i nastawianiu po dotarciu do miasta, zwłaszcza w stosunku do pozostałych dziewczyn z ogrodu Eden. Utwór utrzymany jest w powolnym i przygnębiającym nastroju, który przeplata się z dźwiękami wycia, należącym do samej Olivii – wraz z producentami bardzo długo studiowała i analizowała dźwięki wydawane przez wilki, aby osiągnąć jak najbardziej naturalny dźwięk wycia… Marazm w piosence przerywają znane i reprezentatywne dla wytwórni synthy, które czuwają nad Oliwią i pozwalają utworowi utrzymać tempo oraz nadają mu rytm i tor. Mimo dosyć przygnębiającego instrumentalu i dźwięku, przesłanie które niesie utwór przez swój tekst to "dotarłam już tak daleko, jestem tu i teraz, więc muszę wytrwać, nieważne jak bardzo tęsknię za Domem, nieważne jak bardzo jest mi teraz źle".

caught up in the commotion // but it’s all fools gold
the city got me floating // 'til I start missing home
getting lost in my mind // wanna know i’m alright
tell myself that I’m fine // every day I’m alive






"city jungle" to trzeci utwór na minialbumie oraz jego title track. Utwór jest bardzo upbeatowy i jest pierwszym eksperymentem oraz zetknięciem się artystki z bardziej dance beatami. Mimo krótkiego czasu trwania piosenki, potrafi ona wciągnąć słuchacza, a sprytne tekściarstwo i wykorzystywanie unikalnego stylu rapowania Olivii nadaje piosence bardzo szybkie tempo – słowa i tekst są prawie tak samo szybkie jak rytm. Rzadko kiedy udaje się artyście stworzyć piosenkę, która jest nostalgiczna a jednocześnie sprawia wrażenie bardzo znajomej. Jeżeli chodzi o warstwę liryczną, utwór gloryfikuje i wynosi na piedestał zagubionych młodych ludzi, dopiero wchodzących w dojrzałość i społeczeństwo, które próbują odnaleźć się w miejskiej dżungli. "city jungle" to najbardziej popowa piosenka do tej pory z całej dyskografii Olivii, która idealnie nadaje się letnie biforki ze znajomymi.

i'm caught in the jungle // by my own lies, by my own lies
caught in the jungle // by my own lies, by my own lies
we don't know the future // but we own it
now look at that // look at that





"midday duality" to czwarty utwór na minialbumie oraz jeden z bardziej enigmatycznych utwór stworzonych do tej pory przez artystkę. Nie bez powodu został on umieszczony jako czwarty utwór na drugim minialbumie – tak naprawdę jest środkowym utworem w pełnej trylogii, która zostanie w przyszłości wydana przez artystkę, stąd właśnie utwór ten został nazwany "midday duality". Utwór utrzymany jest w bardzo powolnym tempie a instrumental jest bardzo ubogi, w tle możemy usłyszeć tylko delikatną perkusję i trąbkę, z leniwymi synthami przebijającymi się co jakiś czas w tle. Aż do wielkiego dropu, gdzie cała struktura utworu ulega zniszczeniu, a wszystkie dźwięki nawarstwiają się razem wraz z lektorem Olivii w tej partii, który jest pierwszym wykorzystaniem voiceoveru w kpopie, co nadaje utworowi nowe warstwy i pokazuje to, co dzieje się pod powierzchnią, którą zazwyczaj widzimy. W "midday duality" podmiot liryczny poddaje się swoim pierwotnym żądzom i pragnieniom, nie analizując ich, tylko przyjmując je takie jakimi są. Jeżeli chodzi o sam tekst, przypomina on strumień świadomości, dlatego nie jest ani trochę spójny, przypomina bardziej zbieraninę myśli – dlatego utwór ten jest tak ważny dla samej historii i oddaje jeden z jej najważniejszych sensów. Co tak naprawdę kryje się w podświadomości dziewczyny z ogrodu Eden?

in the summer you're my iced tea
in the winter you're my hot tea
you're my favorite drink
you's a hottie, unh





"first dance" to piąty utwór na minialbumie, przygotowany we współpracy z Chenghanem z tej samej wytwórni, który udzielił swojego głosu w części rapowej utworu. Jest to kolejny mocno popowy utwór na albumie, który jeszcze bardziej uwydatnia unikalny dźwięk "hunting season". Piosenka, zwłaszcza w porównaniu z poprzednim utworem, może pochwalić się bogatym i głośnym instrumentalem, który mimo wszystko zachowuje swoją prostotę i chwytliwość. Kiedy zdaje się, że utwór pokazał już wszystko co ma do zaoferowania, do świata dołącza Chenghan, odświeżając paletę kolorów i dodając swoje unikalne dźwięki. To beat gra w "first dance" pierwsze skrzypce – z tego powodu utwór spokojnie nadawałby się do puszczenia w hipsterowskim klubie w wielkim mieście. Barwy głosów Olivii i Chenghana mieszają się idealnie, tak, jakby znajdowały się bardzo blisko siebie na wykresie dźwięków. Pierwszy taniec tej dwójki rozpoczyna swoistą rewolucję i zaburzenie zasad i płaszczyzn ustalonych przez siłę wyższą w ich świecie. Według obowiązujących reguł matematycznych, do tego fizycznego spotkania nigdy nie miało dojść.

olivia // when they play my favorite song
i'ma turn this whole place out
all I'm sayin', we're celebratin'
all the good feels tonight

chenghan // i say, i'm in front, I never drive though
sold out shows, I brought the cryo, lil' ma flee, forever fly go
she play Scott, we bump the hi-logo





"becoming human" to ostatni utwór na albumie oraz jego outro, jednak tak jak zwykle w dyskografii artystki, outro w przeciwieństwie do intra posiada warstwę wokalną. Utwór jest domknięciem historii zawartej w drugim minialbumie, przedstawia ostateczne zerwanie Olivii z przeszłością w Ogrodzie i oddanie się wpływom z zewnątrz, jest to więc kolejne ugryzenie Jabłka i ostateczne zdegradowanie własnego ego do roli grzesznego człowieka. "becoming human" utrzymane jest w bardzo eksperymentalnych dźwiękach EDM, utwór pełen jest zwrotów i zakrętów, gdzie drop goni drop, a beat nie pozwala słuchającemu nawet na chwilę odetchnąć. Wszystko spaja jednak eteryczny wokal Olivii, który pozwala utworowi spoić się w całość i nadaje mu ostateczne przesłanie. W piosence walczą więc dwie siły – Olivia, reprezentowana przez swój głos oraz Bóg, reprezentowany przez wnikliwie zremixowane synthy. Kto tak naprawdę jest łowcą, a kto zwierzyną?

i know everything you want // you know I love it
player of this space // fade out in music with you
baby Only Promise now // do not ask for your name.






For from within, out of the heart of man, come evil thoughts, sexual immorality, theft, murder, adultery, coveting, wickedness, deceit, sensuality, envy, slander, pride, foolishness. All these evil things come from within, and they defile a person.
(Mark 7:21-23)






see also:
- HUNTING SEASON HIGHLIGHT MEDLEY
- OLIVIA HYE STORY TEASER #2
-
OUR SPRING (RELEASE)
- 【APPLE】FANDOM NAME REVEAL
- 【ENTER THE CITY】COMEBACK TEASER


 
avatar
 
to prawda jestem mega pracowita i podziwiam, że ciągle masz pomysły na nowe wydawnictwa. A album jak zwykle super, trzymasz poziom <3

1 osoba uważa tę wypowiedź za fajną!
avatar
Olivia Hye (dezaktywowana) : dziękuję, kolego z wytwórni :* 07 maja 2021